هشدار زیباری و یک عضو ائتلاف دولت قانون درباره تاثیر حمله نظامی به سوریه بر عراق

هشدار زیباری و یک عضو ائتلاف دولت قانون درباره تاثیر حمله نظامی به سوریه بر عراق

وزیر خارجه عراق و نیز یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی درباره تاثیر حمله نظامی احتمالی به سوریه بر همسایه آن یعنی عراق هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه المدی پرس، ولید الحلی عضو ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی گفت: ارتباط آشکاری میان انفجارهای روز گذشته بغداد و اقدامات تروریستی در سوریه وجود دارد.

وی افزود: گروههای تروریستی قصد دارند با این اقدامات بر عراق و سوریه مسلط شوند.

الحلی بیان کرد: بخشی از سرکردهای جبهه النصره قبلا در زندان بوکا زندانی بوده اند و آنها انفجارهای کنونی را رقم می زنند.این انفجارها با حوادث سوریه و موضع عراق در قبال آن ارتباط مستقیم دارد.

وی افزود: تروریسم قصد دارد با این عملیات جنایتکارانه عراق را غرق در جنگ طایفه ای کند اما چنین حادثه ای هرگز رخ نخواهد داد.

الحلی بیان کرد: ما استفاده از سلاح شیمیایی علیه ملت سوریه را از سوی هر طرفی که باشد محکوم می کنیم.

وی از آمریکا و اعضای شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست که به موضوع تاثیر پذیری عراق از تحولات سوریه ارتباط میان تروریستهایی که در داخل عراق هستند با همتایان خارجی آنها توجه داشته باشند زیرا هر اقدام نظامی علیه نظام بشار اسد عراق را تحت الشعاع قرار می دهد و آن را اذیت می کند.

این درحالی است که پایگاه المسله اعلام کرد: هوشیار زیباری وزیر خارجه عراق در دیدار با سایمون کولیز سفیر انگلستان در عراق درباره تاثیر پذیری عراق از حمله نظامی احتمالی غرب به سوریه هشدار داد.

وزیر خارجه عراق بیان کرد: تشدید بحران از نظر نظامی بر اوضاع داخلی عراق از بُعد امنیتی و انسانی تاثیر می گذارد.

کد خبر 2125284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha